Friday, November 9, 2018

info 2

Info ke 2.
Berkenaan guru yg belum dilantik. Data dari eoperasi kutipan ogos 2018 setelah dianalisis, dapatan data menunjukkan seramai 252 org guru ting 6 seluruh negeri johor belum dilantik. Bila dicerakinkan terdpt guru yg gred 44 hingga 48 dan telah mengajar melebihi 3 thn. Walaubagaimanapun apabila saya rujuk dgn pihak bpsm, data mereka pula hanya 81 org guru yg belum dilantik. Setelah berbincang bersama pihak bpsm dan pengurusan atasan jpnj, pihak sps (saya) akan buat "pembersihan data guru belum lantik". Lanjutan dari itu berikut adalah tindakan yg wajib pihak sekolah lakukan.
1. Buat permohonan semula untuk guru belum lantik ke sps (saya) secepat mungkin. Lagi cepat hantar..lagi cepat saya urus.
2. Setiap permohonan mesti disertakan dgn salinan sijil yg menunjukkan opsyen yg telah disahkan oleh pengetua. Cth sijil diploma pendidikan @ apa saja evidens yg sesuai.
3. Nanti saya sertakan contoh borang permohonan cadangan lantikan guru ting 6.

No comments:

Post a Comment