Friday, November 9, 2018

info 5

Info 5 : masalah guru yang telah lama mengajar sebelum 2016 tetapi tidak ikut opsyen.

Berdasarkan surat siaran bil 16/2016 semua guru ting 6 kena mengajar ikut opsyen dan ada juga kelonggaran yg terdapat dalam surat tersebut. ( surat ini saya dah share sebelum ini). namun begitu, saya telah dihubungi oleh ramai guru dan pkt6 tentang masalah guru mereka yang tidak mengajar ikut opsyen. Atas dasar ingin membantu mereka yang terlibat, saay ada berjumpa dengan pegawai bpsh untuk dapatkan pandangan.....
PLAN B
1. guru buat surat melalui pengetua memaklumkan tentang masalah tidak dapat dilantik ekoran tidak ikut opsyen. mohon bpsm beri kelulusan untuk lantik.
2. dalam surat itu guru kena jelaskan kronologi tentang subjek yg cikgu ajar dari mula ajar ting6 hingga sekarang. Jelaskan segala masalah yang timbul dan cerita tentang keperluan murid yg tidak ada guru yang mengajar sehingga guru terpaksa ajar walaupun bukan opsyen.( buat ayat pengorbanan guru yg kasihan murid nak periksa tak de guru).
3. beritahu pasal surat siaran opsyen tu tahun 2016..sedangkan cikgu ajar sebelum itu dan takde s.o.p pun citer pasal opsyen....
4. dah siap...serahkan pada saya;
ABD RAHIM ABDUL RAHMAN
PENGURUSAN TINGKATAN ENAM
SEKTOR PENGURUSAN SEKOLAH
JABATAN PENDIDIKAN JOHOR
JLN TUN ABDUL RAZAK
80604 JOHOR BAHRU.
5. nanti saya akan buat surat utk panjangkan ke BPSM.
6. tiada due date - siapa hantar, saya proses....
Semoga usaha kita berjaya membela nasib guru-guru ting 6 yang sanggup berkorban demi anak bangsa.

No comments:

Post a Comment